Identifikace vozidel

Jednoduchá správa a rychlá identifikace vozidel UHF čtečkou

 

RFID čtečka UHF je velmi oblíbená v oblasti identifikace vozidel (vehicle tracking). Mezi její přednosti patří vysoká identifikační vzdálenost (až 15 metrů), okamžitá reakce, žádná fyzická manipulace, bezúdržbový provoz a jednoduchost. To vše vám zajistí maximální efektivitu při správě vašeho vozového parku, pohodlný a bezkontaktní vjezd.

 

Využití a základní přednosti snímače UHF používaného v systému identifikace vozidel:

    • technologie RFID UHF 866 MHz
    • efektivní identifikace vozidel a správa vozového parku
    • jednoduchá a autonomní obsluha
    • bezkontaktní a bezúdržbový provoz
    • identifikátory jsou pasivní – bez baterie
    • čtecí vzdálenost až do 15 metrů
    • zpracování dat nadřazeným systémem
    • uchování veškerých dat pro následnou optimalizaci a kontrolu
    • vhodné řešení pro společnosti s vozovým parkem, logistické firmy, soukromé parkoviště, garážové parkování a další…

 

Jak identifikace vozidel probíhá?

 

Identifikace vozidel probíhá za využití RFID čtečky UHF (ultra high frequency) a transpondéru RFID. Tato UHF čtečka je určena k identifikaci vozidel a otevírání parkovacích závor nebo garážových vrat. Identifikace vozidel funguje na základě čtení pasivního čipu (transpondéru) umístěného na vozidle. Jelikož je tento čip pasivní, nepotřebuje žádné napájení ani údržbu. Alternativně může být čip nahrazen standardní UHF plastovou kartou, která je rovněž pasivní. Tato karta ovšem není nijak spojená s vozidlem a je v držení řidiče.

 

Typickou aplikací této čtečky může být řízení přístupu firemních vozidel nebo vozidel rezidentů. Protože může nastat situace, kdy budete chtít čtečku napojit na nadřazený systém, je čtečka vybavena výstupem Wiegand, díky kterému lze připojení do řídicího systému provést. Dalším využitím identifikace vozidel formou čteček UHF je vhodné pro společnosti, které mají vozový park, logistické firmy a všechny formy soukromého parkování – zejména v bytových a kancelářských objektech, podzemních garážích a dalších.

identifikace vozidel
identifikace vozidel

Bezproblémová identifikace vozidel díky RFID čtečky UHF D390

 

Čtečka D390 pracuje ve frekvenčním pásmu 866MHz a splňuje normy ISO18000-6C (protokol EPC GEN2). V tomto pásmu čte pasivní transpondéry (identifikační karty nebo samolepky) do vzdálenosti 15 metrů. Uvedená vzdálenost se může lišit podle konkrétních podmínek (rušení, metalické vlivy apod.). Čtečka je ve venkovním provedení a splňuje kritéria pro stupeň krytí IP66.

 

Pro zajištění bezproblémového chodu a navržení umístění je potřeba vždy předem vyzkoušet čtecí vzdálenost. Identifikace vozidel probíhá pomocí čtečky UHF D390, která má v sobě integrovanou anténu. Čtečka je napájena síťovým adaptérem 12V/1A. Výstup je tvořen rozhraním Wiegand 34 a RS485, díky kterým lze čtečku jednoduše napojit na řídící systém. V našem případě se jedná o identifikační systém Orpheus, který obsahuje několik modulů, které dohromady tvoří tento komplexní identifikační systém.

 

Mezi moduly, které obsahuje identifikační systém Orpheus patří:

 

Přidávání a odebírání jednotlivých vozidel (jejich identifikátorů) probíhá na základě nahrání do systému. Kdykoliv vznikne potřeba nějakému autu přístup odebrat, lze tak učinit jednoduše v příslušném systému. Pro případy, ve kterých není možné čtečku pro identifikaci vozidel připojit k řídící jednotce, existuje varianta, která pracuje offline. Taková čtečka má ve své paměti nahraný seznam transpondérů (identifikátorů), které mají přístup povolen. Při jakékoliv změně se data do čtečky musí manuálně aktualizovat.

Modul ovládá okolní systémy (brány, vrata, závory)

 

Čtečka disponuje reléovým výstupem pro ovládání okolních systémů, kterými mohou být například motory bran, vrat nebo závor. Pasivní transpondéry (karty nebo samolepky) se umisťují většinou na přední sklo, světlo nebo SPZ automobilů. Pro umístění transpondéru na kovový podklad existuje varianta v provedení „na kov“. V praxi to znamená, že se na kov instaluje speciální transpondér, který se namontováním na kov nerozladí a jeho funkce zůstanou zachovány.

 

Pro otestování okolních vlivů, které by mohly ovlivnit fungování a dosah čtečky, existuje tzv. kalibrační software. Díky tomuto softwaru jednoduše zjistíte výkon a citlivost čtečky a na základě zjištěných údajů můžete nastavit čtečku na požadovanou čtecí vzdálenost (maximálně 15 metrů) nebo, v případě potřeby, můžete vzdálenost zkrátit.

 

Parametry systému identifikace vozidel:

    • Model čtečkyD390
    • Frekvence865-868 MHz
    • Protokol EPC GEN2 (ISO 18000-6C)
    • Čtecí vzdálenostdo 15 m
    • Vstupy/výstupyWiegand, RS485, DI – přepnutí do režimu stand-by
    • Anténa integrovaná
    • Pracovní teplota – od -20 C° do +85 C°
    • Napájení 12V 1A
    • Rozměry 413 x 348 x 49 mm
    • Hmotnost 2,8 kg
    • Provedení – pro venkovní instalace, stupeň krytí IP66
vehicle tracking - rfid čtečka
Transpondéry RFID - karta, čip konzole pro instalaci na kov
Identifikace vozidel, která má smysl. Napište nám pro více informací.